Prechod na výrobu hybridov a elektrovozidiel spolu s napredujúcou robotizáciou žiada do výroby robotníkov, ktorí vedia namiesto kladivá držať v ruke laptop. Zatiaľ čo v roku 2013 napríklad na priemernú pozíciu autoelektrikára bolo zverejnených 343 pracovných pozícií, tak na tieto pracovné pozície reagovalo až 25 uchádzačov v priemere. Dnes sa situácia otočila a autoelektrikára hľadá 1 340 pozícií, to znamená, že takmer zoštvornásobilo, ale počet reakcií klesol na päť.
„A takto je to samozrejme v celom priemysle, poviem napríklad vlakovú dopravu, pri výrobe vagónov sa ide takisto už do plne automatizovaných riešení, takže v momente ako povieme, že sme montážna dielňa, tak áno, ale je to asi tak ako Taiwan vyrába čipy pre celý svet, tak je čipová montážna dielňa na Taiwane a my sme zase ako keby dielňou, ktorá vyrába sofistikované stroje pre celý svet,“ hovorí Andrej Lasz, generálny sekretár APZD.
Viac informácií nájdete v relácii Televízne noviny.